Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deník z Če-chanu Den 43 - Klííííídek

Bětka testování zvládla v klidu. Děti ještě venku před vchodem do školy dostaly malou knížečku a tyčinku na výtěr. Do 15 minut byly výsledky - negativní. Stejně jako všechny ostatní děti. My rodiče jsme u toho mohli být. 

Přišla ze školy spokojená, příjemně unavená. Zítra půjde zas. Stěžovala si jen na kluky, co se i v hodině klidně spolu prali a vysvětlovala jejich nevhodné a obtěžující chování tím, že za tu dlouhou dobu, co nebyli ve škole prý ztratili "k učitelům autoritu". Spíš si myslím, že jsou nevyřáděný, jak doteď seděli doma u obrazovek. Ale každopádně si gratuluju, že mě v mladické nerozvážnosti nenapadlo jít studovat pedagogiku. Uff!
 

Když jsme u té kariéry, asi ani švadlenka ze mě nebude. Dneska mi stroj při šití omylem propíchl prostředníček na levé ruce. Není to chutná historka, tak zůstanu jen u stručné zmínky. Kuba do mě strčil, když si sedal ke stolu. Byl z toho špatnější než já. Místo abych brečela já, zhroutil se on a museli jsme ho utěšovat, že se nic tak strašného neděje. Celou dramatickou situaci jsem zvládla na jedničku, včetně vyjmutí žluté nitě a kousku zlomené jehly z rány. Fuj! Ale velká útěcha je, že to vlastně vůbec nebolelo.
Ode dneška si můžeme rajzovat po celé zemi, jak se nám zamane. Mám podezření, že naše vláda poroučí nejen nám, ale i větru, sněhu a dešti. Protože venku je tak hnusné počasí a taková zima, že výletování budeme muset odložit na jindy. Nejsme eskymáci.
Volali jsme si s kamarádkou, co čte můj deník pravidelně a byla zvědavá, jak to Bětka dneska zvládla. Vidíte, už píšu skoro jako Rowlingová, člověk si přečte kapitolu a je napnutej, jak to bude dál. A musí pokračovat ve čtení... Mno. Říkala zajímavou věc, že raději ani nikam nejezdí, protože prostě nesnáší respirátor a nechce ho nosit. Na roušku si už zvykla, ale respík je pro ní výzva, do které zkrátka nemůže jít. Mám to stejně. Ale já teď odvážně a podvratně experimentuji s chirurgickou rouškou a doufám, že mě nikdo v kaufáči neseřve. Ideální by bylo, kdyby existovala rouška, která by vypadala jako respirátor...
Máme teď dóst nízká čísla pozitivních testů, včera bylo pod tisíc, nejméně od 13. září. Ovšem, každá pozitivní informace musí být vyvážena svým pravým opakem. Číslo R stoupá, což ukazuje na budoucí opětovný nárůst počtu nakažených. Neuvěřitelná otrava. A abychom měli komu závidět, v půlce Británie už covid téměř nemají, slaví úspěch s očkováním a postupně rozvolňují. Toť stručný souhrn. Já bych tak strašně moc chtěla mít křišťálovou kouli a vědět, co bude třeba za půl roku, nebo za rok... Jestli budeme žít už nějak normálně, nebo se budeme pořád plácat v tom samém. Otevřít - zavřít, nahoru - dolu. 
Všimla jsem si, že jaksi mimovolně a nechtěně používám super strategii, jak přežít současnou nemilou situaci - jsem totálně v přítomnosti. Neřeším, co bude a nebude, protože to přináší zklamání, smutek, strach a často i vztek. Mám teď klidné období. Nemusím si ani do života nastrkávat uměle nějakou radost a pozitivitu, nutit se rozplývat nad kytičkou, jak krásně kvete. Prostě jenom jsem v tom, co je. Samozřejmě, že i to se může ze dne na den změnit, ale ani ztráty tohohle klidu se už nehodlám bát. Vlastně se teď nechci bát ničeho, nebaví mě to.
Máme kamarády, kteří koukají jen na filmy 7+, nesnesou teď pohled na jakékoliv násilí a negativitu. Všechno je rozhodí. To nás ne, tady frčí všechno, scifi, kriminálky, války... Buď jsme děsně duchovně na výši nebo už jsme konečně otupělí jako náš děda. Sledoval ve svém oblíbeném křesle zprávy s výrazem naprosté prázdnoty a klidu, nehnul brvou. A my se na gauči za ním hroutili z nezvyklého přívalu hrůz. Nemáme totiž už sto padesát let televizi a nekoukáme na zpravodajství, neboť ho psychicky nezvládáme. 
Často nám domlouval, že neděláme dobře, když se snažíme sebe i děti před světem chránit. Říkal, že si mládí musí zvykat. Že je pak zaskočí cokoliv negativního, nic nevydrží, zhroutí se při první zátěži. A seděl v poledne u bedny, kde zrovna dávali reklamu na nějaký kriminální seriál, realisticky zobrazující mrtvoly, pitvy a vraždy... Taky říkal, že děti potřebují cukr a že potřebují jíst nezdravé jídlo, aby si cvičily trávení. A že bude Zůza hloupá, když nebude chodit do školy. 
Po téměř ročním uzavření škol se v tom naštěstí ta naše holka hravě ztratí...
Covidu zmar!

Autor: Veronika Vojáčková | úterý 13.4.2021 10:33 | karma článku: 12,60 | přečteno: 350x
  • Další články autora

Veronika Vojáčková

Deník Antivakserky 3 - Jak vyrobit vlnu

Máme tu další šílenou vlnu. Dosluhující ministr zdravotnictví Vojtěch povídal, že máme co dělat s pandemií neočkovaných. Vrchnost kroutí hlavami a narůstající počty nemocných připisuje nezodpovědnosti a neposlušnosti

19.11.2021 v 10:28 | Karma: 25,85 | Přečteno: 740x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 71 - Tančíme s Márou (přídavek)

Sedíme na trávě, ve stínu pod stromy. Kousek od nás leží mrtvý holub. Kuba do něj zkouší píchat klackem, ale Bětka ho po chvíli okřikuje, ať má taky trochu úcty k mrtvému tvorovi. "To je jako kdybys dloubal do dědy."

11.5.2021 v 11:29 | Karma: 16,28 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 70 - Strach je král!

Konečně se udělalo teplo, vyrazili jsme na krásný nedělní výlet do přírody. Kamkoliv se teď, když je všechno ostatní zavřené a zakázané, vrtnete, potkáte davy lidí. Ale myslím, že nikomu nevadí. Najednou jsme rádi spolu.

10.5.2021 v 11:28 | Karma: 18,75 | Přečteno: 378x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 69 - Kosočtverec

Sedm žen, tenké i tlusté, mladé i těsně před důchodem, mámy i nemámy, každá odjinud, každá jiná a přesto nás tolik spojuje. Nikdy jsem si nemyslela, že si budu rozumět s holkama. A navíc tolika najednou.

9.5.2021 v 11:28 | Karma: 14,68 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 68 - Nemít zdraví? Vadí!

Mám dvě pošty, na který se fakt bojim chodit. Třeboňskou a Budějovickou. Jsou tam totiž děsně protivný báby. Posledně mi jedna odmítla poslat balíček s knihama, protože do něj dokázala strčit prst. To jako vážně?

8.5.2021 v 13:40 | Karma: 14,76 | Přečteno: 464x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 67 - Mezi řádky

Čína hlásí za první čtvrtletí roku rekordní růst HDP o 18,2%. Dolarových miliardářů v zemi draka vloni přibylo hnedle 257, je jich už 878. Máme jim to přát, né závidět. Že jo. A tak jsme dali nejlidnatější zemi světa taky vydělat.

7.5.2021 v 12:12 | Karma: 15,80 | Přečteno: 348x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 66 - Lekce kritického myšlení

Nemáme nálepku, nevyvezli nám popelnici. Šla jsem zaplatit na úřad. Když jsem odcházela, paní, co tam pracuje mi říká, že máme dodat číslo čipu, jméno, rasu a barvu našeho psa. Čuměla jsem jak puk a odkývala, že pošlu mailem.

6.5.2021 v 11:28 | Karma: 10,41 | Přečteno: 344x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 65 - Tak to nebouchne!

Určitě jste celý den trnuli, jestli ještě dýchám a jestli se dočkáte dalšího zápisu. Jsem tu a značně se mi ulevilo. Podpaží bolí už jen trochu. Budu žít

5.5.2021 v 12:09 | Karma: 14,80 | Přečteno: 352x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 64 - I na mě sáhla!

Takže já. Ráno jsem zavezla děti do školy, i srnec nás u cesty pozdravil... a když jsem přijela domů, našla jsem si v podpaží bolestivou bouličku. Rakovina. Umřu. To, čeho se nejvíc bojim. Nechám tu děti, budou vyrůstat bez mámy.

4.5.2021 v 11:09 | Karma: 14,49 | Přečteno: 472x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 63 - Ráj na zemi

Sedíte doma a chodí vám zprávy od známých. O úmrtí blízkých na embolii po vakcíně. A říkáte si, jestli se ten svět už úplně zbláznil... Kvůli ochraně před nemocí, která postihuje hlavně staré a nemocné mají následky mladí a zdraví.

3.5.2021 v 13:09 | Karma: 16,49 | Přečteno: 468x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 62 - To se ztratí

Mužík už delší dobu řeší naší slepičí partu. Kvočny pouštíme na louky za chalupou, aby si nahrabaly a nazobaly trávu. Jsou pak spokojenější a mají pěkně oranžové žloutky. Jenže - ty blbý pipky...

2.5.2021 v 8:28 | Karma: 14,13 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 61 - Co vyteče z nás?

Hřejeme se u ohně, chlapi hrají na kytary a zpívají. Nesnáším odrhovačky, ale těmhle třem to dohromady fakt hezky zní. Vítr vane pouští.. Kdy naposledy jsem slyšela živou hudbu? Kromě té, kterou si sama zahraju na kytaru?

1.5.2021 v 10:15 | Karma: 15,15 | Přečteno: 390x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 60 - Jak jsme potkali kosáka

Dneska jsem měla velký sebezpytovací den, zjistila jsem o sobě díky psaní tohoto deníku, že jsem hrozná a nikdo mě nemá rád. Ale zatím o tom nedokážu psát, a tak opráším inspirativní setkání, které si nás našlo před pár dny.

30.4.2021 v 11:15 | Karma: 13,08 | Přečteno: 326x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 59 - Ruská ruleta

Tohle se nebude psát ani číst lehce, nebudu vtipná. Měli jsme smutné dopoledne. Volala mi hodně blízká kamarádka, že jí ráno po dvoudenním boji s první dávkou vakcíny proti covidu zemřel milovaný tchán a děda jejích dětí.

29.4.2021 v 11:44 | Karma: 16,20 | Přečteno: 603x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 58 - Plné zuby

Přátelé, jestli úspěch v boji se současným největším nepřítelem lidstva stojí a leží na tom, jestli já budu mít na hubě ten čínskej FFP2 vynález, tak vás musim definitivně zklamat. Vše je ztraceno.

28.4.2021 v 12:41 | Karma: 17,60 | Přečteno: 600x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 57 - Covidvýlet

Krásné počasí, ale pořád chladno. Globální oteplování se letos nějak fláká, nebo co... Sluníčko nás ale přeci jen vytáhlo do Třeboně na procházku, do papírnictví a do zahradnictví.

27.4.2021 v 11:16 | Karma: 14,03 | Přečteno: 270x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 56 - Největší učitel

Od zítřka se otevřou školky pro všechny děti - bez roušek a bez testování - ve třech krajích ze čtrnácti. Asi bychom se měli zbavit ošklivého zlozvyku podobné změny nazývat rozvolněním, ušetříme si mnohá zklamání.

26.4.2021 v 10:23 | Karma: 11,83 | Přečteno: 293x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 55 - Jsem geneticky zmutovanej!

Krásné počasí přímo zvalo k výletu. Vyrazili jsme do Písku a na Zvíkov. Rodinná pohoda vzala za své záhy. Děti se v autě pomlátily. Pokud máte potomky, určitě důvěrně znáte ty chvíle, kdy si říkáte, proč jsme radši nejeli sami...

25.4.2021 v 11:30 | Karma: 13,59 | Přečteno: 310x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 54 - Společně to zvládnem

Totální vyřízení, zase ta zahrada! Náš soused pořád někde pobíhá, něco kutí a vypadá to, že nikdy není unavenej, nebo co... A my přeházíme trošku kompostu a můžeme jít na celý odpoledne chrnět. Náhodou se mi teď daří zapojit i děti.

24.4.2021 v 10:50 | Karma: 14,63 | Přečteno: 390x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 53 - Buď negativní!

Po dvou měsících setkání s přáteli. Oficiálně platí zákaz, potkat se mohou jen 2 osoby. Ale nás už fakt nebaví poslouchat nesmysly. Jestli nám pandemie něco dala, je to velká neochota plnit blbé příkazy. A zjevně nejsme jediní...

23.4.2021 v 11:20 | Karma: 15,67 | Přečteno: 404x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 392x
Rozhodla jsem se 1. března začít psát deník z lockdownu. Po vzoru čínské spisovatelky Fang Fang, která podávala report z desetimilionového Wu-chanu, který byl začátkem velkého průšvihu víc jak před rokem.

My, Češi, byli na jaře „best in covid“, od podzimu jsme tím velkým průšvihem pro změnu my. Konečně nejsme malí a bezvýznamní! Nemůžu podat objektivní, sociologickou sondu, protože jsme s rodinou prakticky už rok zavření doma. V chaloupce na jihu Čech, kam jsme se před 15 lety přestěhovali z Prahy.

Můžu jen napsat, jak tuto bezesporu významnou dějinnou etapu prožívám já.

Úžasnými ilustracemi můj deník provází naše 13 letá dcera Zůza.

Seznam rubrik