Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deník z Če-chanu Den 64 - I na mě sáhla!

Takže já. Ráno jsem zavezla děti do školy, i srnec nás u cesty pozdravil… a když jsem přijela domů, našla jsem si v podpaží bolestivou bouličku. Rakovina. Umřu. To, čeho se nejvíc bojim. Nechám tu děti, budou vyrůstat bez mámy.

Zrovna moje šikovný milovaný dětičky, chudinky. Chvíli jsem se litovala, chvíli jsem si představovala všechnu tu hrůzu, co mě čeká a že raka určitě zrovna já statečně neporazim. I smrtelnou postel jsem viděla a trochu o pohřbu popřemýšlela. Moc to neřešte, dejte mi ty nový zelený šik šaty, co jsem si nedávno ušila a nechte mě spálit. Je mi jedno, kde budu… Pro jistotu jsem budoucí rubáš i vyžehlila, ať to maj připravený. Znáte chlapy... Podrobné detaily ještě domyslim. 

Chvíli jsem si porochnila i v pocitu zadostiučinění. Teď, co budu smrtelně nemocná, mě konečně budou mít všichni rádi. I ti nevděční příbuzní určitě přilezou, aby se omluvili a uvědomili si, jaký poklad ve mně mají. Úplně mi to připomnělo, jak jsem přibližně v pěti, šesti letech chtěla mamince zabránit, aby odešla večer navštívit oblíbenou hospodu a nechala mě tak doma samotnou. Skočim z okna, jestli odejdeš! Triumfálně jsem nadhodila, abych mámu dojala a přiměla k lítosti nad mým truchlivým osudem a k očekávané reakci ze zahraničních filmů: Nikdy tě neopustím! A co myslíte? Máma náročnou rodičovskou situaci vyřešila s klidem sobě vlastním, nenechá se přece citově vydírat! Dala mi na zadek a šla. A co myslíte že já? No jasně, neskočila...
Rozhodla jsem se, že nebudu gůglit. Nenachytam se na základní chybu každýho, kdo má nějakou nemoc. Začne hledat po internetech, najde různý příznaky a je hotovo, hned je má taky. Zahrála jsem si na kytaru, dokud mi ruka ještě funguje. A pak jsem si to šla najít na webu. "Bolestivá bulka v podpaží". Příznak probíhající infekce, rakovina nebolí. Aha.
Takže ty šaty do společnosti zase nevyužiju. Naštve. Něco na mě vlezlo. Škrábe mě v krku a cítím to na plicích, je mi zima. Zůza měla stejnou chorobu včera, ovšem bez nádoru. Tak předpokládám, že se zítřka dožiju ve zdraví. Ale kdyby ne... Mám to už vlastně tady naštěstí sepsaný.
Musím uvést na pravou míru svůj včerejší hoax ohledně obyčejné chřipky (jak my odborníci od kompjůtru říkáme sezónní). Prý se u nás tentokrát naočkovalo rekordní množství lidí, můj unavený mozek je zjevně totálně mimo. Takže teorie, že chřipka nebyla, protože nebylo očkování, neplatí. Jsem ráda. Byla to už hodně konspirační úvaha i na mě. Kamarád psal, že vystrašených zájemců bylo tolik, že se ani na každého nedostalo. Úplně je vidim. Houfy staříků a stařenek rvoucí se o místo ve frontě na vakcínu jak o právě zlevněné máslo v supermárketu. Šťouchají do sebe lokty, mlátí se fofrklackama... Radost pohledět.
Mám ve všem tom zmaru nakonec i trochu slavnostní náladu. Už příští pondělí, tedy za týden, si budu moct dojít koupit nitě do šicího stroje!!! V Emerice prej všichni přes karantény ztloustli a tak mají teď čerstvě otevřené obchody s oblečením žně. Tlouštíci vyrazili nastřelení v minioblečcích houfně nakoupit o několik čísel větší oděv. My se Zůzou teda rozhodně zamíříme do oblíbeného pánského obchodu. Na tyhle věci se tu nějak nemyslí. Spodní prádlo (nebo v našem případě spíš horní prádlo) přes internety nekoupíte. To se musí vyzkoušet. Já šla totiž proti zámořským trendům a za lockdowny jsem zhubla. Celá.
Moje problémy na američanovo hlavu!
Covidu zmar!

Autor: Veronika Vojáčková | úterý 4.5.2021 11:09 | karma článku: 14,49 | přečteno: 472x
  • Další články autora

Veronika Vojáčková

Deník Antivakserky 3 - Jak vyrobit vlnu

Máme tu další šílenou vlnu. Dosluhující ministr zdravotnictví Vojtěch povídal, že máme co dělat s pandemií neočkovaných. Vrchnost kroutí hlavami a narůstající počty nemocných připisuje nezodpovědnosti a neposlušnosti

19.11.2021 v 10:28 | Karma: 25,85 | Přečteno: 740x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 71 - Tančíme s Márou (přídavek)

Sedíme na trávě, ve stínu pod stromy. Kousek od nás leží mrtvý holub. Kuba do něj zkouší píchat klackem, ale Bětka ho po chvíli okřikuje, ať má taky trochu úcty k mrtvému tvorovi. "To je jako kdybys dloubal do dědy."

11.5.2021 v 11:29 | Karma: 16,28 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 70 - Strach je král!

Konečně se udělalo teplo, vyrazili jsme na krásný nedělní výlet do přírody. Kamkoliv se teď, když je všechno ostatní zavřené a zakázané, vrtnete, potkáte davy lidí. Ale myslím, že nikomu nevadí. Najednou jsme rádi spolu.

10.5.2021 v 11:28 | Karma: 18,75 | Přečteno: 378x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 69 - Kosočtverec

Sedm žen, tenké i tlusté, mladé i těsně před důchodem, mámy i nemámy, každá odjinud, každá jiná a přesto nás tolik spojuje. Nikdy jsem si nemyslela, že si budu rozumět s holkama. A navíc tolika najednou.

9.5.2021 v 11:28 | Karma: 14,68 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Veronika Vojáčková

Deník z Če-chanu Den 68 - Nemít zdraví? Vadí!

Mám dvě pošty, na který se fakt bojim chodit. Třeboňskou a Budějovickou. Jsou tam totiž děsně protivný báby. Posledně mi jedna odmítla poslat balíček s knihama, protože do něj dokázala strčit prst. To jako vážně?

8.5.2021 v 13:40 | Karma: 14,76 | Přečteno: 464x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:22

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 392x
Rozhodla jsem se 1. března začít psát deník z lockdownu. Po vzoru čínské spisovatelky Fang Fang, která podávala report z desetimilionového Wu-chanu, který byl začátkem velkého průšvihu víc jak před rokem.

My, Češi, byli na jaře „best in covid“, od podzimu jsme tím velkým průšvihem pro změnu my. Konečně nejsme malí a bezvýznamní! Nemůžu podat objektivní, sociologickou sondu, protože jsme s rodinou prakticky už rok zavření doma. V chaloupce na jihu Čech, kam jsme se před 15 lety přestěhovali z Prahy.

Můžu jen napsat, jak tuto bezesporu významnou dějinnou etapu prožívám já.

Úžasnými ilustracemi můj deník provází naše 13 letá dcera Zůza.

Seznam rubrik